loading...

Alireza

بازدید : 21
شنبه 1 ارديبهشت 1403 زمان : 16:21

با افزایش سن، پوست ما شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی ساختار خود می‌شود، این می‌تواند به ویژه در اطراف لب‌ها با ظاهر خطوط مشهود باشد که به عنوان خطوط دور دهان، رژ لب یا سیگاری نیز شناخته می‌شوند. خطوط عمودی که روی لب و اطراف آن ظاهر و پنهان کردن آن‌ها بسیار دشوار است. در گذشته، بسیاری از افراد بر این باور بودند که تنها گزینه برای ضد پیری در این ناحیه مورد نظر، جراحی پلاستیک هست که مستلزم توقف قابل توجه و خطر بالای عوارض جانبی بالقوه است. اما خوشبختانه، گزینه‌های غیرجراحی زیادی نیز برای درمان وجود دارد که کلینیک دکتر کوچکی بیشتر توضیح خواهد داد.

خطوط عمودی لب چیست؟

یکی از نشانه‌های پیری، خطوط عمودی لب هست که می‌توانند در بالا، پایین و روی این نواحی ایجاد و به سمت بالا، بینی، پایین و یا چانه کشیده شوند. در نتیجه روند طبیعی پیری، تولید پروتئین‌های ساختاری کلاژن و الاستین در بدن کاهش می‌یابد. کلاژن و الاستین مسئول صاف، سفت و الاستیک نگه داشتن پوست هستند، اما با شروع از 20 سالگی، تولید این پروتئین‌ها هر سال 1 درصد کاهش می‌یابد، به این معنی که پوست به تدریج شل، خزنده تر، خطوط ریز و چین و چروک به خصوص روی لب و اطراف آن بیشتر نمایان می‌شوند.

خطوط عمودی لب

مطالعه بیشتر : برای اطلاع بیشتر از روش جدید جوانسازی پوست مقاله ی جت پلاسما، روشی که با انجام آن فورا نتایج اولیه را خواهید دید را مطالعه فرمایید.

چه چیزی باعث ایجاد خطوط عمودی لب می‌شود؟

عوامل خطر زیادی وجود دارد که می‌تواند، احتمال ایجاد خطوط عمودی را در اطراف لب افزایش دهد که کلینیک دکتر کوچکی در زیر خواهد گفت:

با افزایش سن، تولید کلاژن و الاستین کاهش می‌یابد. این بدان معنا است که با گذشت زمان، پوست نازک‌تر می‌شود. در نتیجه خطوط ریز، چین و چروک روی بدن بیشتر نمایان و چون پوست اطراف این ناحیه مورد نظر، بسیار ظریف است، بیشتر آشکار شده و با گذشت زمان عمیق‌تر می‌شوند.

با افزایش سن، تولید سبوم، چربی روی پوست کاهش و زمانی که کم آب می‌شود، خطوط ریز و چین و چروک‌ها برجسته‌تر می‌شوند.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه‌های مضر UV می‌تواند منجر به آسیب نور خورشید به سلول‌های پوست شود که باعث خطوط و چین‌وچروک را برجسته می‌کند.

سیگار کشیدن یک عامل خطر رایج برای این مشکل است. هنگامی که افراد سیگار می‌کشند، این عادت منجر به تولید عواملی در بدن می‌شود که به عنوان رادیکال‌های آزاد شناخته و روند طبیعی پیری را سرعت می بخشد.

انقباض مکرر ماهیچه ها برای ایجاد حالات صورت، مانند جمع کردن و یا زدن نی نیز، می‌تواند به ایجاد چین و چروک کمک کند. این ماهیچه‌ها در صورت درگیر شدن، چین‌هایی روی صورت ایجاد می‌کنند که به آن چین‌های پویا گفته می‌شود.

خطوط عمودی لب

بهترین درمان برای خطوط عمودی لب چیست؟

درمان‌های زیادی، برای درمان این مشکل وجود دارد که کلینیک دکتر کوچکی در زیر به آن‌ها اشاره خواهد کرد:

بوتاکس: نام تجاری نوروتوکسین اونابوتولینوم که برای شل کردن عضلات ناحیه درمان عمل می‌کند. بوتاکس باعث ناپدید شدن چین‌ها و از ایجاد چین‌های جدید نیز جلوگیری می‌کند که به‌ویژه برای بیمارانی که خطوط اطراف دهانشان به دلیل حالات مکرر صورت ایجاد می‌شود، خوب عمل می‌کند.

پرکننده‌های پوستی – انواع مختلفی وجود دارند که می‌توانند در بسیاری از نواحی صورت استفاده می‌شوند، اما زمانی که صحبت از درمان خطوط عمودی لب به میان می‌آید، بهتر است از پرکننده های اسید هیالورونیک استفاده کنید که علاوه بر حجم دهی بیشتر به پوست، به آبرسانی و افزایش تولید کلاژن نیز کمک می کنند.

لایه‌برداری شیمیایی: به منظور افزایش گردش سلولی جدید و تولید کلاژن عمل می‌کند. لایه‌برداری شیمیایی را می‌توان در غلظت‌های مختلف یافت، اما برای استفاده این ناحیه مورد نظر، به طور کلی یک محلول ملایم بهترین است. با افزایش تولید کلاژن، لایه برداری شیمیایی می‌تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک و جوانسازی پوست کمک کند.

میکرونیدلینگ: با ایجاد جراحات کوچک بر روی سطح پوست عمل و به نوبه خود پاسخ درمانی طبیعی بدن را نیز تحریک می‌کند. در نتیجه تولید کلاژن افزایش می‌یابد که باعث بهبود بافت و ساختار پوست می‌شود.

خطوط عمودی لب

مطالعه بیشتر : برای دیدن تمامی خدمات کلینیک از سایت دکتر کوچکی دیدن فرمایید.

لایه برداری با لیزر: قسمت بیرونی پوست را لایه برداری می‌کند، در نتیجه تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد که پوست را برای ظاهری جوان‌تر سفت می کند.

مطلب آخر:

وقتی نوبت به از بین بردن خطوط عمودی لب می‌رسد، بهتر است با تعیین یک قرار ملاقات با متخصص پوست شروع کنید که ما به شما کلینیک دکتر کوچکی را معرفی می‌کنیم. بدین دلیل‌که در این کلینیک مورد نظر، گزینه‌های زیادی برای از بین بردن این مشکل و جوان سازی پوست شما وجود دارد که آن‌ها به شما یک یا مجموعه‌ای از درمان‌هایی را که برای رفع نیازهای خاص شما بهترین کار را انجام می‌دهند، معرفی می‌کنند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 74
  • بازدید سال : 1157
  • بازدید کلی : 1505
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی